Thursday, February 14, 2013

Valentines Day





Denne dagen har vært under planlegging en stund her i huset. I fjor tenkte vi ikke så mye over at dette er en dag som feires, selvfølgelig såg vi det både på husdekorasjoner og utstilling i butikkene. Men vi ville være tilskuere til dagen tenkte vi. Og vi ble ganske fortvilet når Julian kom hjem fra skolen med en svær bag full av kort og snop.....og han hadde ikke hatt noe å gi ut. Derfor begynte mor tidlig med å pakke 52 snopeposer i år, 32 til Julians klasse og 20 til Maria i bhg.


Skulle gjøres skikkelig i år. Og for noen dager siden fikk vi brev fra både skolen og bhg om at alle skulle ha med kort til de andre i klassen.....det er første gang jeg sender med snop altså. Synes Julian spesielt, kommet hjem med snop fra skolen rett som det er. Enten har noen hatt bursdag, eller de har blitt belønnet for et arbeid, eller hatt en event. Jeg synes jo egentlig ikke det er helt greit, men denne gangen var det vi som kjørte på med sukker, skulle jo egentlig gjøre litt opp for i fjor ....posene var ferdig for en uke siden.....og så fikk vi altså disse brevene med at alle måtte ha med kort til de andre.....and "please no sweet"....aldri vært restriksjoner på det før...... Vi fant ut at siden det stod "please" så var det egentlig valgfritt......så da ble det litt snop på gjengen idag og....




Marias valentines lunsj i bhg. Slik ser den ut. Maria likte bare frukten......og etter bhg gikk vi som vanlig i en park


Og folk er skikkelig patriotiske til denne dagen. Absolutt alle vi såg i parken hadde valentines "outfit". Barna hadde hjerter på strømpebukse, bukse, genser eller klemmer. Men når mødrene også kommer med hjerter på veske, nål, hjertespenne på sko eller hårbøyler med dinglende hjertet på, da ler jo jeg.


Etter middag ble det selvfølgelig dessert idag


Og nå i kveld ringte det på døren. Siden Bjarte er i NY turde ikke jeg åpne, det gjør jeg ikke etter at det er blitt mørkt. Men så fikk jeg en tlf om at det stod en blomst utenfor døren......fra min fine Bjarte<3. Ble en veldig fin valentines day.

No comments:

Post a Comment